یک رزیدنت...

در مسیر...

طبقه بندی موضوعی

...

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۲ ب.ظ
گاهی، ذاتِ «جنگیدن برای داشتنِ چیزی»، به معنی «التماس برای داشتنِ آن چیز» است. شاید به همین دلیل، گاهی نمی‌جنگم که التماسِ داشتنش را نکرده باشم. بلکه، شاید حتی پا را فراتر بگذارم و همان نصفه‌نیمه چیزی که دارم را هم بدهم، که اعلامِ «بی‌نیازی مطلق» کرده باشم.

اگر دوستانم از مدتی قبل فلان جا قراری گذاشته باشند و مرا لحظه‌ی آخر دعوت کنند، قطعاً نمی‌روم.
اگر تا به حال کسی مرا برای تولدم سوپرایز نکرده، دیگر تا آخر عمرم جوری رفتار می‌کنم که حتی نتوانند این کار را بکنند.
و یا اگر گاهی دیده نمی‌شوم، ترجیح می‌دهم خودم را پنهان‌تر کنم که اصلاً دیده نشوم.

هنگام احساس تنهایی، حتی اگر آب فقط یک وجب از سرم گذشته باشد، برای بالا آمدن دست و پا نمی‌زنم. یک‌راست به کفِ آب می‌روم و همان‌جا می‌نشینم. یک‌جور عادت به «آن‌چنان را آن‌چنان‌تر کردن». علتش را نمی‌دانم. اهمیتش را هم.
  • ۹۹/۰۹/۰۴

نظرات  (۲)

سلام.

منم تا حدودی اینطوری هستم...در واقع دلیل من اینه که خیلی برام مهمه خودم جلوی خودم ضایع نشم.واسه همین پیش خودم اینجوری میکنم که بگم اصلنم مهم نیس.

مثلا اگر دوستی یه روز بیاد و سرسنگین باشه یا درست جوابمو نده من امکان نداره دیگه برم طرفش حالا ممکنه اصن منظوریم نداشته باشه اما محاله من برم بپرسم چی شده؟ و اگر طرف مقابلمم مثه خودم لجباز باشه اون رابطه واسه همیشه از بین میره.خیلی از دوستامو اینجوری از دست دادم در واقع باید میپرسیدم چرا و اگر سوءتفاهمی بوده برطرفش میکردم؛ اما هیچ تلاشی نکردم

کلا متنفرم اگر بخوام جلوی بقیه ابراز نیاز به چیزی یا کسی بکنم.🤣 همیشه میخوام بگم هیچی برام مهم نیس🤣 

پاسخ:
سلام...
😄 این مرض رو منم دارم. البته به آدمشم بستگی داره... بعضیا ارزششو دارن آدم بره بپرسه چته، ولی اکثراً نه... اونم وقتی آدم از خودش مطمئنه که خطایی ازش سر نزده...
خب کلاً شاید محیط اطرافمون همیشه پر از آدمایی بوده که ما مجبور بودیم این‌طوری رفتار کنیم باهاشون... نه این که ذاتاً مغرور و یه‌دنده به دنیا اومده باشیم...

بی‌نیازی مطلق نیست به نظرم؛ نیاز به واقعیِ هر چیزیه. ولی خب، موقع خراب کردن باید دید نقش خودم چیه این وسط؟ چقدر خودم تلاش کردم برا واقعی ساختن؟ بعدش که خودتو توی یه سیستم کنش و واکنش دیدی و سعی کردی نقشتو درست ایفا کنی، دیگه معقوله هر چی غیرواقعی می‌مونه رو خراب کنی به نظرم. 

پاسخ:
دقیقاً... چقدر خوب گفتی... :) توی متنی که نوشتم، یه ذره منفعل به نظر میام... شایدم در واقعیت گاهی منفعل باشم... درگیر سیستم کنش و واکنش نباشم... و این اشتباهه...
مرسی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">