یک رزیدنت...

در مسیر...

طبقه بندی موضوعی

داروینیسم معکوس

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۱۰ ق.ظ
✏️وقت هایی هست که #داروین اشتباه میکند✏️

🔸اساسا احوال دنیا جوری است که هر چه بیشتر در موردش می خوانید و فکر میکنید می بینید چه قدر چیزها هست که در موردش نمی دانید! این موضوع سر منشا نوعی #داروینیسم_معکوس در جوامع بشری است.

🔸موضوع از جایی شروع می شود که جویندگان حقیقت به سبب پی بردن تدریجیشان به بی ته بودن چاه نادانسته ها و ابهاماتشان از زیاد سخن گفتن دوری می جویند. طبیعی هم هست، خردمند کسی است که کمتر یاوه می گوید.

🔸ترک میدان از طرف دانایان خاموش اما موجب خالی شدن میدان نمی شود و این یاوه گویان اند که میدان را پر میکنند. آن ها کمتر چیزی می دانند، اما به ظواهر کار توجه ویژه ای دارند. صدایشان بلند است و جملاتشان سرشار از قید ها و فعل های قطعیت بخش. آن ها اگرچه زیاد نگشته اند، اما معتقدند همه ی حقیقت را در خُرجینشان دارند.

🔸دیگر سو مردم اند که عموما به دنبال کسانی هستند که بیشتر دیده می شوند و همیشه چیزی برای گفتن دارند. مردم از کسی که عادت به "نمی دانم گفتن های خالصانه" دارد پیروی نمی کنند، آن ها به دنبال پاسخ ها و راه های قطعی اند.

🔺حاصل خاموشی دانایان، پرگویی نادانان و انتخاب پرگویان به عنوان الگوها و سلبریتی های جامعه می شود داروینیسم معکوس. در جامعه کسی باقی می ماند و تبدیل به یک الگو میشود که پر سر و صداتر است، و نه شایسته تر.

📌📌 داروینیسم معکوس توضیح میدهد که جامعه چگونه شایستگانش را به حاشیه می راند و فراموش میکند و در مقابل چگونه بی مقدارانش را ارج می نهد و بر صدر اخبار و شبکه های اجتماعیش می نشاند.

نویسنده: علی آقا، پسرِ پخته‌ی ترم بالایی‌مون...
  • ۹۹/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">